Grywalizacja

Na tej stronie znajdziesz wszystkie testy, które zostaną wykorzystane w całorocznym konkursie ortograficznym.

Testy dzielą się na dwie kategorie. Kategoria A jest przeznaczona dla uczniów klas 4-5, natomiast kategoria B jest skierowana do uczniów klas 6-7-8.

Aby wziąć udział w teście, należy podać swój PSEUDONIM oraz HASŁO (otrzymane od nauczyciela języka polskiego). Dodatkowe hasło ma nas zabezpieczać przed niepowołanymi gośćmi z zewnątrz.

1. test dla obu kategorii obejmuje pisownię wyrazów z "ó" i "u".

2. test dla obu kategorii obejmuje pisownię wyrazów z "rz" i "ż".

3. test dla obu kategorii obejmuje pisownię wyrazów z "ch" i "h".

Grywalizacja ortograficzna – zasady

Co można wygrać?
Nagrodę rzeczową i dyplom – dla najlepszych ocenę z aktywności z języka polskiego – dla aktywnych lepszą znajomość ortografii.

Kto może wziąć udział?
Uczniowie klas 4-8.

Jak zgosić swój udział?

  1. Wymyśl sobie pseudonim (nick), którego nikt nie zna.
  2. Podaj go poloniście.

Jak zbierać punkty?

  1. Rozwiązuj zadania umieszczone na stronie szkoły.
  2. Bierz udział w dyktandach dla twojej klasy.
  3. Dobrze napisz kartkówkę ortograficzną (co najmniej jedną).

Gdzie szukać informacji?

  1. Na stronie szkoły co tydzień pojawią się:
    • quizy i zadania do rozwiązania przez internet (na ich rozwiązanie masz dwa tygodnie, ale próba może być tylko jedna);
    • aktualne wyniki najlepszych uczniów.
  2. Na gazetce obok sali 22 na II piętrze znajdziesz:
    • terminy wykonania zadań;
    • zasady, których dotyczą zadania;
    • kody QR do zadań internetowych;
    • terminy dyktand dla poszczególnych klas i sale, w których będą się one odbywały.

Jak liczymy punkty?
Punkty za zadania internetowe i dyktanda dodajemy przez całe półrocze. Na koniec półrocza dodamy punkty za najlepiej napisaną kartkówkę ortograficzną.

Stopień szkolny Liczba punktów
celujący 25
bardzo dobry 20
dobry 15
dostateczny 10
dopuszczający 5

Jaką ocenę z aktywności dostanę?
To zależy, ile zadań wykonasz:

  • 100% celujący
  • 90% bardzo dobry
  • 70% dobry
  • 50% dostateczny