Dla Ósmoklasistów, ale nie tylko:)

Karolina KostorzBez kategorii

Drodzy Uczniowie!

Kiedy jesteśmy postawieni przed zadaniami wymagającymi zwiększonego wysiłku fizycznego lub psychicznego, włącza się mechanizm stresu. Krótkotrwały stres może nas mobilizować, ale dłuższy może powodować różne problemy. Do egzaminu ósmoklasisty nie zostało już dużo czasu, co a może u niektórych osób wywoływać suchość w ustach, przyspieszony oddech, szybsze bicie serca czy zaburzenia snu. Niektórzy odczuwają lęk przed egzaminem i zaczynają panikować, a całą swoją energię zużywają na rozważania o tym, że nie zdążą się przygotować, że na pewno nie powiedzie się im na egzaminie tak jakby tego chcieli. Inni czują się przytłoczeni do tego stopnia, że ogarnia ich poczucie niemocy i nie potrafią zacząć się uczyć. Są także tacy, którzy pomimo świetnego przygotowania do egzaminu nie wierzą w swoje możliwości, zakładają, że na egzaminie pojawi się coś, o czym nie mają pojęcia, czego nie zdążyli się nauczyć. Zazwyczaj towarzyszy temu chęć otrzymania jak najwyższego wyniku i duża presja, którą sami na siebie nakładają. Ostatecznie pojawiający się stres może być tak silny, że wpłynie negatywnie na przygotowanie się do egzaminu, a także na jego wynik. Co zatem robić , by opanować wielkie zdenerwowanie podyktowane ważnym egzaminem? Zachęcam Was do zapoznania się z materiałami wideo udostępnionymi poniżej. Ostatni filmik jest dla tych najbardziej zestresowanych:)

Cała społeczność szkolna już trzyma za Was mocno kciuki:)
Pozdrawiam serdecznie
Karolina Kostorz